12/06/2008

We lezen 12/07/2005

Werd de toenmalig 'schepen van verkeer' spijtig genoeg vervangen ? 

Freddy maakte ook een ‘mobiscan' voor de deelgemeente Tisselt. Die studie brengt er het woon-werkverkeer en de goederentransporten in kaart. De 14 deelnemende Tisseltse bedrijven tellen samen 683 werknemers die uit 164 verschillende gemeenten komen. Slechts 16 procent van de werknemers komt uit Willebroek zelf. De auto is goed voor 87 procent van het woon-werkverkeer. 10 procent van de werknemers neemt de fiets of de bromfiets. Slechts 2 procent gebruikt het openbaar vervoer.

De Lijn zou langs de bedrijventerreinen moeten rijden. Ook fietsen van en naar het werk moet gepromoot worden. Er rijden dagelijks 1.360 vrachtwagens door Tisselt. Als ook DHL er actief zal zijn, zullen er bijna 1500 vrachtwagens langs Tisselt rijden. Dat zijn twee vrachtwagens per uur die over de Brielenbrug rijden. Er moet dus dringend werk gemaakt worden van een rechtstreekse ontsluiting naar de A12 en de N16.

Overgenomen uit de website van de toenmalige , tijdelijk schepen van verkeer in Willebroek. Dit bevestigt eens te meer dat er op deze website geen leugens vertelt worden.

www.freddyverhaegen.be

 

Comments

De verkeersproblemen in Tisselt zijn genoegzaam bekend. Tellen kon men bij CD&V ook in 2005 al niet:
1500 vrachtwagens gedeeld door 24 uu is 62 vrachtwagens per uur ipv 2 per/uur ! MAAR de meeste transporten hebben plaats tussen 06:00 en 21:00 dus over een periode van 15 uren: dit geeft dus gemiddeld 100 vrachtwagens per uur.
Maar desondanks blijven de Willebroekse politiekers, en zeker de SP.A met hun neus in de lucht lopen alsof ze supermannen zijn . Willebroek geeft via RTV toch de trend aan in Vlaanderen ? Of niet ....

Posted by: s.r. | 13/06/2008

The comments are closed.