31/10/2008

Waarom wij graag in Willebroek wonen... Why living in Willebroek ?

Hoezeer is een burgemeester begaan met zijn inwoners ?

De ene blijkbaar veel meer dan de andere !

Waarom treft de ene burgemeester maatregelen tegen het zwaar vrachtverkeer of het doorgaand verkeer door een dorpskern ? In Puurs legt men een rotonde aan om alle vrachtverkeer TE ONRADEN om door Ruisbroek dorp te rijden.

In Tisselt  (Willebroek) WEIGERT men alle medewerking om de Baeckelmansstraat vrij te houden van alle vracht- en doorgaand verkeer. Men weigert een rond punt aan de oude spoorbaan, men weigert straatversmallingen, kortom 'De bedrijven moeten altijd bereikbaar zijn' zegt de burgemeester  ingeval de Brielenbrug defekt zou raken...... Bijgevolg blijft het sluipverkeer hier alert aanwezig.

DAT IS HET VERSCHIL in de houding van burgemeesters die begaan zijn met hun  mede bewoners.

1. Hieronder kan je lezen dat de GEMEENTE WILLEBROEK eigenaar is van de oude spoorwegbeddig 'Leireken'. Had men hier een onstluitingsbaan aangelegd VOOR DAT Schenker en DHL hier een terrein zouden inrichten, dan had  TISSELT NOOIT ENIGE OVERLAST GEHAD VAN DUIZENDEN VRACHTWAGENS PER DAG DOOR DE DORPSKERN. Het werfverkeer, het logistieke verkeer, zou achter Schenker via deze baan, kruisen met de Beekstraat en doorlopen tot aan de N16. Voorlopig zou het verkeer dan nog via de Breendonkstraat naar de A12 kunnen rijden.

Op het gemeentehuis vertelt men zelfs dat de omgeving van  de Brielenbrug GEEN DORPSCENTRUM IS ! De kerk en het kerkplein liggen er wel pal tegenaan ! Waar is dan het dorpscentrum ? Is dat niet zoals in Klein-Willebroek, of Blaasveld, of Heindonk, het plein voor de kerk ?

2. In de verklaringen van Aquafin staat verder te lezen dat er GEEN DOORGAAND verkeer toegelaten is. Elk ETMAAL ploeteren gemiddeld een 5 tal zware 30 tonners, door de opengebroken Baeckelmansstraat van de A12 naar de BRIELEN (Westdijk) Portugezen, Duitsers, maar ook Belgen....Wat gaat dat zijn eens de 'nieuwe autostrade Baeckelmansstraat' geasfalteerd is en in deze straat GEEN ENKEL OBJECT is voorzien om zwaar en doorgaand verkeer te weren ? Nochtans had de burgemeester ' beloofd ' om nog 'iets' te proberen te wijzigen....

 

3. In een lokaal blad 'PUBLI Nieuw' van Baeté uit Puurs, schrijft een zekere R.E.M, dat er ONDANKS VERBODSTEKENS aan de Vredesbrug in Willebroek TOCH NOG EEN Duitse vrachtwagen Willebroek Centrum binnen reed.

Jongens toch, zulke zever, pure mouwvegerij aan het gemeentebestuur uit wiens hand ze leven (ze mogen wekelijks de gemeentelijke berichten publiceren). Heeft deze zekere R.E.M ooit al eens een foto gepubliceerd van de honderden vrachtwagens, personenwagens en dergelijke die in Tisselt centrum in de file staan, langsheen de kanaaldijken, de Baeckelmansstraat, de Hoogstraat en de Beekstraat wanneer de Brielenbrug open is ? Heeft dit parvenu ooit al eens één foto gepubliceerd van de fietsers, de schoolgaande kinderen en de voetgangers  in de warboel tussen deze honderden vracht- en personenwagens, wanneer de brug terug opengaat ?

Heeft deze persoon al eens één foto gepubliceerd van de zware 30-tonners die door een opengebroken straat ploeteren en minstens 3 verbodstekens en barelen negeren ? 

Er zijn reporters en er zijn zeveraars !

 

Voor de opvang van de lozingspunten ter hoogte van de Beekstraat wordt de collector voorzien langs de oude spoorwegbaan welke in eigendom is van de gemeente. Ter hoogte van de Roterijstraat wordt de collector aangelegd door het akkerland naar de Beekstraat toe. De collector komt in de Beekstraat toe ter hoogte van de Bosbeek.

http://www.aquafin.be/content/documents/20683A/doc1/20683...

 

Fase 7 en 8: in uitvoering

De riolering in de Baeckelmansstraat, tussen de Oude Spoorbaan en de J. De Blockstraat werd volledig geplaatst. De aannemer is nu gestart met de aanleg van de collector in de J. De Blockstraat en is hij bezig met het plaatsen van de boordstenen in de Baeckelmansstraat.Momenteel zit hij ter hoogte van huisnummer 81.

Door de werken is er hinder te verwachten voor de omwonenden. Dit betekent dat  de toegang tot de woningen beperkt zal zijn en dat er geen doorgaand verkeer is toegelaten.

http://www.aquafin.be/content/documents/20683A/doc2/20683...

 
In het krantenartikel van de Standaard staat duidelijk dat de burgemeester van Puurs 
EFFECTIEVE MAATREGELEN NEEMT OM ZWAAR VERKEER TE WEREN.
Wat doet deze van Willebroek ? Wat doet zijn 'eerste minister, EN verantwoordelijke
voor verkeer in Willebroek'  (appena può leggere o scrivere ~ barely read or write), wat doet de CD&V
van Willebroek ? Als een hondje aan de leiband lopen van de SPA
Hier bestaat maar één woord voor ....

 

 

M.A  releave each other place of Els, taking abroad

 

The Socialist municipal of Willebroek promised tax reduction. The reverse is true. Taxes increased again in Willebroek : 8,50 % in addition to the usual average tax of 45%. Willebroek is among the twenty highest taxpayers in Belgium. Willebroek belongs to the 10 least efficienst municipalities of Belgium. Unauthorized urbanization and unauthorized land use. Thousands of trucks in the village center of Tisselt, between pedestrians, cyclists and schoolchildren. And already more than 10 years ! Unbelievably ! (In America is the Democratic Party about the image of socialism in Belgium but they are not so greedy and have more respect for personal commitment)

http://www.globalpropertyguide.com/Europe/Belgium/Living-There

Especially in English for my colleagues in Montreal and Washington See you soon on November 14. Els

 

In "De Standaard" van 31/11/2008 verscheen volgend artikel:

BELAST

En aangezien SP.A in hun luxueuze verkiezingsfolder zich pretenteerden als "belastingsvriendelijke" gemeente, plakken we hieronder HUN realiteit:

BEL02

Bij nazicht via diverse fiscale bronnen bemerken we nog meer exuberante verschillen !

In Kontich zijn er 8000 belastingsaangiften, in Willebroek 6400 ! d.i. 25 % minder belastingbetalers. Daarom dat Willebroek hogere lasten aanrekent. Maar als Willebroek opteerde voor een Kontichse samenleving, dan waren de tarieven hier ook minder, maar dan had 'DE PARTEI" nartuurlijk veel minder kiezers en er zouden vele van deze "PARTEI" geen gemeenteraad postjes meer hebben !

In Kontich is slechts 15 % industrie gevestigd versus Willebroek, en nochtans ligt Kontich even centraal !

In Willebroek betaalt men 3,50 % MEER op zijn beroepsinkomsten dan in Kontich en op zijn grondlasten, en op zijn extra legaal pensioen en op.... enz..

In Willebroek zijn er 6400 belastingbetalers (zie vorige blogs) in Kontich 8000 dit is een verschil van 11,38%  In Kontich levert 39,60 % van de bevolking, de financiële middelen om 20200 inwoners in het levensonderhoud te laten voorzien, In Willebroek levert MAAR 28,44 % dezelfde middelen voor 22500 inwoners. Hier is er dus een massaal potentieel dat 'heel sociaal' van zijn medemens profiteert !

Besluit:
-Ondanks kleinere bevolking, minder industrie en lagere gemeentelijke opdeciemen kan Kontich een residentieel en verzorgde gemeente genoemd worden, waar het goed is te wonen.
-Ondanks een schandalige en overdadige inplanting van industrie, een groter aantal inwoners, veel hogere gemeentelijke belastingen, ligt Willebroek en zeker de deelgemeenten, er verwaarloosd en catastrofaal bij en blijft deze negatieve spiraal zich nog meer en meer ontwikkelen. Zich verschuilen achter 'erfenissen' uit het verleden gaat helemaal niet op want 80 jaar geleden woonden er in Kontich niet meer of minder boeren dan in Willebroek ! Dus gewoon het beleidsprofiel heeft alles ontwricht.

BELWIL

 

 

Opdeciem willebroek

 

En om af te sluiten nog een extraatje, dat evenwel niets met politiek te maken heeft, maar wel de 'sportieve sfeer' situeert om te kaderen in de rubriek "Willebroek lacht":

Aan de brug van Willebroek , stond groten deels dwars over het fietspad een fietser in vol ornaat, met helm, coureursbril, coureurstruitje en dito schoenen, zijn computertje te monteren op zijn fietsstuur. Aankomende fietsers hadden veel moeite om deze kleurrijke figuur te passeren en opperden  stilletjes " en midden op het fietspad..." Het kleurijke figuurtje van 1,65 meter groot en rond de 55 jaar oud, verhief zijn scherp en hoog stemmetje " ik ben gevalle hé madame, merci veu de opmerking, klootzak, komt da hie es zeggen....'.en dan nogal tegen een dametje van 36 jaar die niet over dergelijke onderdelen beschikt !

Had dat ventje, die waarschijnlijk met zijn gezicht tegen de grond was gepletst nadat hij van de boordsteen was gegleden,  zijn herstelling aan zijn fiets naast het fietspad gedaan ! Ne mens zou er nog compassie mee hebben gehad.

De passerende fietsers konden hun schaterlach niet bedwingen, maar leverden verder geen commentaar. Toen ze een 50 meter verder waren zagen ze dit zielig ventje zijn rechterbeen over het zadel werpen en met een galante zwier over zijn fiets tuimelen en een tweede keer met zijn snoet in het gras belanden.

"t kan verkeren zei Bredero, en kuste 't gat van zijn varken' en gaf hiermee zijn toestemming om dit te publiceren in "WILLEBROEK LACHT"

 

SOLIDARTITEIT VAN BLAASVELD MET TISSELT : In Blaasveld tegenover de kerk komen er ook 10 vrachtwagens per dag..... Sorry mensen, in Tisselt 1500 !

http://www.willebroek.be/documents/1373_NDL.pdf
 VRACHTWAGENS BLAASVELD
 Vanuit Blaasveld wordt melding gemaakt van vrachtwagens die met een hoge frequentie, vermoedelijk
 komende van site Denaeyer, richting Mechelen rijden.
 Door de omleiding Mechelsesteenweg volgen deze vrachtwagens mee het alternatieve traject.
 Aanvankelijk was dat : dorpstraat,kasteelstraat, bezelaerstraat, nu is dat ten bergstraat.
 Waar komen ze vandaan ? waar rijden ze naartoe ? is er geen enkel alternatief om deze
 vrachtwagens uit het centrum van Blaasveld te houden?

 

Gemeentelijke informatie

http://www.statbel.fgov.be/verkiezingen2006/downloads/com_gem_12040_nl.doc.pdf   

Willebroek in cijfers   Aantal Belgische kiezers 17.651


http://www.binnenland.vlaanderen.be/statistieken/excel/samenst%20bevolking.xls   Gezinnen

http://www.willebroek.be/documents/1104_NDL.pdf

Beleidsplan 2007-2012 en wat er nog niet is van terechtgekomen....